Сторінки

Робота соціально-психологічної служби

 ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ БАБІЙЧУК М. В.

Професійне кредо: " Відкривати в людях добрі і гарні риси, навіть, якщо вони роблять усе, щоб їх приховати".

Життєве кредо:" У всьому, що відбувається потрібно шукати плюси і вони обов'язково знайдуться".


Соціальний педагог Гоголь А.Ф.

Професійне кредо : " Якщо хочеш досягти успіху , продовжуй вірити в себе, навіть тоді , коли в тебе вже ніхто не вірить".

Життєве кредо: " Хто не йде вперед , той іде назад: стоячи на місці, рухатися не можливо".


2019-2020 н.р.



"Безпечний Інтернет" або "Я вмію безпечно користуватися інтернетом".

Мета:ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом інтернету на людину; розвивати навички роботи в групах,вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно;розвати вміння спілкуватися в соціальних мережах та чатах.Визначити правила безпечного використання інтернету.





ПЛАН ЗАХОДІВ,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу в
 Бабченському НВК  на 2019/2020 н. р.
№ п/п
Назва заходу
Термін проведення
Відповідальний
Примітка
1
Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладах освіти»
Вересень
Директор

2
Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): педагогічний персонал, технічний персонал
Вересень
Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

3
Вивчення законодавчих документів, практика протидії  цькуванню у школі
Упродовж року
Педагоги, класні керівники

4
Урок-бесіда «Булінг як соціально-педагогічна проблема»
Жовтень
Педагоги

5
Години спілкування  «Булінг: види, ознаки»
Вересень
Соціальний педагог

6
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»
Жовтень
Заступник з виховної роботи

7
Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків
Упродовж року
Класні керівники

8
Години відвертого спілкування з працівниками поліції  «Булінг: види, ознаки. Стратегії запобігання булінгу»
Вересень
Класні керівники, соціальний педагог,психолог

9
Засідання методичного об’єднання класних керівників.  Круглий стіл «Булінг, Мобінг»
Листопад
Соціальний педагог, психолог

10
Тренінг «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»
Упродовж року
Соціальний педагог

11
Розробка рекомендацій для батьків «Якщо  дитина постраждала від булінгу»
Вересень
Соціальний педагог, психолог

12
Практикум для вчителів «Шкільний булінг, як боротися з дитячим насиллям»
Грудень
Соціальний педагог

13
Коло спілкування «Жорстокість та насильство забороняються»
Січень
Психолог

14
Інтерактивне заняття «Не смійся з мене», «Розірване серце»
Упродовж року
Соціальний педагог

15
Година спілкування «Безпека в Інтернеті»
Вересень
Соціальний педагог

16
Година спілкування «Кібер-булінг»
Вересень
Соціальний педагог

17
Тренінг «Вчимося дружити»
Вересень
Соціальний педагог, психолог

18
Тренінг «Конфлікт краще уникнути»
Упродовж року
Соціальний педагог, психолог

19
Перегляд відео-презентацій «Як запобігти булінгу»
Січень
Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

20
Створення буклету «Зупинимо булінг разом»
Лютий
Класні керівники

21
Кодекс безпечного освітнього середовища
Березень
Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)


22
Захід «Я маю право»
Грудень
Соціальний педагог, психолог, класні керівники

23
Бесіда «Мої права, мої обов’язки»
Грудень
Класні керівники

24
Сутність поняття «насильство» та його класифікація
Квітень
Психолог

25
Тренінг «Суїцид або крик душі»
Травень
Соціальний педагог, психолог

26
Бесіда «Насильство породжує насильство»
Листопад
Соціальний педагог

27
Анонімне анкетування учнів 5-11 класів про випадки булінгу (цькування) у школі
Січень
Психолог

28
Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей
Протягом року
Психолог

29
Урок з елементами казко-терапії «Будемо жити дружно»
Березень
Психолог

30
Консультування та психологічна підтримка дітей, які постраждали внаслідок булінгу (цькування)
Упродовж року
Соціальний педагог, психолог

31
Загальношкільні батьківські збори на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»
За планом
Класні керівники, психолог

32
 Проведення всеукраїнського тижня, спрямованого на попередження та протидії булінгу

Вересень
Соціальний педагог, психолог, класні керівники

План заходів до Всеукраїнського тижня  спрямованих на попередження та протидії булінгу
Бабченський НВК
п/п
Назва заходу
Хто залучається
Термін проведення
Відповідальний
1
Загально-шкільна лінійка «Засіваймо зерна доброти»
Учні та педагоги
16.09.2019р.
Педагог організатор, психологічна служба
2
Інтерактивне заняття «Не смійся з мене», «Розірване серце»
1-4 класи
17.09.2019р.
Соціальний педагог
3
Година спілкування «Безпека в Інтернеті»
 5-7 класи
18.09.2019р.
Соціальний педагог
4
Година спілкування «Кібер-булінг»
 5-11 класи
17.09.2019р.
Соціальний педагог
5
 Тренінг «Вчимося дружити»
 1-4 класи
19.09.2019р.
Соціальний педагог, психолог
6
Тренінг «Конфлікт краще уникнути»
 9-11 класи
18.09.2019р.
Соціальний педагог, психолог
7
Години спілкування  «Булінг: види, ознаки»
педагоги
16.09.2019р.
Соціальний педагог, психолог
8
Засідання методичного об’єднання класних керівників.  Круглий стіл «Булінг, Мобінг»
педагоги
20.09.2019р.
Директор, соціальний педагог, психолог
9
Розробка рекомендацій для батьків «Якщо  дитина постраждала від булінгу»
Батьки
19.09.2019р.
Соціальний педагог

Протидія булінгу в шкільному середовищі.

Мета :формувати терпимість до проявів агресії,розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля,розвивати навички для надання і отримання допомоги.






Соціальним педагогом та учнями  Бабченського НВК проведена тематична лінійка до Міжнародного дня людей похилого віку .

1 жовтня весь світ відзначає Міжнародний день  людей похилого віку.

День літньої людини - це чисте і світле свято. Свято наших батьків , бабусів і дідусів, день , коли ми віддаємо їм свою любов і повагу.
Цей день - не лише можливість нагадати всім про людський обов'язок бути турботливими та милосердними до найповажнішої частини суспільства. Це і привід до роздумів щодо подальшої долі людства,його культури , зв'язку та розуміння поколінь.



Про участь у профорієнтаційному заході "Обирай професію цікаво - примножуй світ відкриттями!"








Тематична лінійка присвячена Міжнародному дню толерантності проведена практичним психологом Бабійчук М.В.


Дружба - безкорисливі стосунки засновані на довір'ї,щирості взаємних симпатіях , на загальних інтересах, захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є поважливе ставлення один до одного.


Тренінгове заняття з учнями 1-го класу 

"Дружба , яка вона?"






Тренінгове заняття з учнями 3-го класу 

"Цінність дружби"

Мета: підвищити рівень знань учнів про особливості дружніх стосунків,надати інформацію про те,якою вона повинна бути.




Практичне заняття з учнями 4 -б класу

"Ти на світі не один"





Інтерактивне заняття

"Ми різні,але рівні"



Всесвітній день доброти - це можливість нагадати людям про важливість прояву людяності і взаємодопомоги у повсякденному житті.


Тренінгове заняття з учнями 4-А класу 

"Подаруй частинку  доброти"





Тренінгове заняття з учнями 3-го класу

"Твори добро і добре тобі буде"

Мета: пояснити дітям поняття слово доброта, навчити дітей бути добрими та співчутливими.





Тренінгове заняття з учнями 11-го класу

"Профілактика стресового стану в учнів під час ЗНО"

Психологічний супровід випускників під час ЗНО передбачає перш за все профілактику стресів та психологічну підготовку до процедури тестування. Підлітків варто навчити долати напруження, організувати повторення матеріалу.




Готуємось до ЗНО

Мета: сформувати психологічну готовність до складання іспитів та ЗНО .











Під час тижня правових знань психологічною службою школи було проведено ряд заходів

Людина- найбільший скарб.Кожен із нас неповторна особистість. Минуло не одне тисячоліття поки людство не усвідомило неповторність кожної особистості й прийняло закон,які оберігають людину,її життя,індивідуальність.
Ми - громадяни України.У нашій країні людина, її життя й здоров'я честь і гідність,недоторканність і безпека визнаються найбільшою соціальною цінністю. Так записано в Конституції України.

Тема:Знаємо свої права, виконуємо свої обов'язки.

Мета :розкрити знання дітей про їхні права свободи як громадян України,ознайомити їх з Конституцією України,Конвенцією про права дитини;сприяти розумінню того, що необхідно не лише знати свої права,але й сумлінно виконувати свої обов'язки.













Бесіда:"Правила і закони в твоєму житті"



Тема:Наші права - щасливе дитинство

Мета:ознайомити учнів з основними документами про права дитини,сприяти становленню громадської позиції особистості здатної чітко усвідомлювати і твердо обстоювати права і свободи людини.








Особиста гідність
Безпека життя
Громадянська позиція


Життя - це безцінний дар,який дається людині під час народження,і те,як людина розпоряджається ним,залежить від неї самої.


Сократ


У засобах масової інформації все частіше з'являються матеріали про сучасне,як це не дико звучить рабство - торгівля людьми.Поки наша держава вчиться захищати  своїх громадян,вони самі повинні потурбуватися про себе,бути юридично грамотними, знати де на них може чекати небезпека,учитися на гіркому досвіді інших,уміти себе страхувати і у разі потреби, захищати.Недарма говорить народна мудрість:"Попереджений -  наполовину захищений.

Тема: Торгівля людьми в сучасному світі.


Мета:Ознайомити учнів із різними формами сучасного рабства;застерегти юнаків і дівчат від небезпечних ілюзій розбагатіти на заробітках за кордоном,підвищити рівень правових знань учнів.









Поїздка за кордон :за і проти


Мета:сприяти розумінню переваг та недоліків перебування за кордоном,розвивати вміння аналізу ситуацій.Сформувати уявлення учнів про можливу небезпеку.








Будь -який іспит для учня завжди є певною мірою стресовою ситуацією . Актуальною ця істина є в умовах проходження зовнішнього незалежного оцінювання(ЗНО),коли повністю змінюється установлені правила складання іспитів.Майбутнього учасника тестування необхідно психологічно підготувати до нових способів оцінювання його знань.


Тема:Психологічна підготовка старшокласників до ЗНО.

Мета:ознайомити учнів  з особливостями підготовки до ЗНО;сформувати психологічну готовність до складання іспитів та ЗНО.







Корекційно - розвивальні заняття з молодшими школярами

Тема: Твоя і моя унікальність
Мета:допомогти дітям усвідомити наявність у себе позитивних рис,розвивати вміння бачити гарне в навколишніх;створити сприятливі умови для саморозвитку.









Тема: Хай веселкою грає душа




Тема: Мандрівка до країни РадостіМета:допомогти дітям ближче познайомитись один з одним;сприяти встановленню дружніх стосунків;вдосконалювати свої навички спілкування та взаємодії.






Тиждень дружби і добра

Маленькі діти перебувають у "полоні емоцій",їм важко керувати своїми почуттями.Це може спричинити імпульсивну поведінку, усклення в спілкуванні з однолітками і дорослими.Лише в міру особистого розвитку в них поступово формується здатність контролювати свої почуття,розуміти емоційний стан людей;почуття стають більш стійкими і глибокими.
Тема:Місто дружби і добра
Мета: сприяти позитовному емоційному фону,дружелюбній атмосфері,взаємодопомоги довіри, доброзичливого і відкритого спілкування один з одним






Тема: Шлях до серця дитини 
Мета:корекція емоційно - особистісної сфери дитини розвиток добрих взаємин між дітьми, підвищення самооцінки,впевненості в собі








Тренінг самопізнання та саморозвитку особистості
"Я особистість"
Мета: розкрити суть поняття особистість сприяти усвідомленню власних цінностей та цінностей інших людей.










Тема: Спілкування шлях до розвитку особистості
Мета: забезпечити психологічне розвантаження учнів засвоїти поняття "комунікабельність" навчити дітей невербальних методів спілкування.

















Тема :Емоції і почуття, і" Я" : ми разом
Мета:створення позитивного емоційного настрою;зняття емоційного напруження;навчання прийомів регуляції власного емоційного стану




Тема:Мій клас
Мета: створити позитивний настрій, вчити дітей діяти злагоджено;розвивати увагу і уяву;формувати позитивну самооцінку, почуття впевненості,комфорту; розвивати уміння розуміти себе та інших.













                                                                               




 Година спілкування :
Я - п'ятикласник !
Мета:навчити користуватися підтримкою навколишніх, надавати допомогу іншим,формувати навички конструктивного спілкування.







Права і обов'язки людини в суспільстві.

Усі ми прагнемо досягти щастя в житті.І хоча кожен з нас розуміє його по своєму,все ж таке можна спробувати описати щасливу людину.Перш за все, це людина, яка має можливість задовільняти свої потреби- їжа,одяг,житло,сім'я ,захоплення,вільне та цікаве спілкування ,успішна робота ,здійснення мрій тощо.Щаслива людина,крім того має можливість насолоджуватися опікою батьків або людей котрі її замінюють.
Можливість задовільняти свої потреби  дають людині права, гарантовані нам міжнародними та національними законодавчими актами.Таким чином,права необхідні людині щоб бути щасливою.
12.04. 2018.р. на базі Бабченського НВК керівником Центру Соціальної Служби для сім'ї дітей та молоді Римаруком В.В. проведено ряд бесід з правовиховної роботи.В обговоренні брали участь учні 8 -11-их класів.
Римарук В.В. надавав інформацію про основні права та обов'язки людини в суспільстві. Формував повагу до прав людини та наголошував на ставлення до своїх обов'язків .
Якщо в людини є права - це значить,що в неї є обов'язки.Права визначають ступінь свободи, обов'язки - ступінь відповідальності. 




Виховна година з учнями початкових класів.
Світ професій
У молодшому шкільному віці діти виявляють великий інтерес до праці дорослих.В учнів виникає бажання наслідувати старших,брати участь у їхній праці,а ми дорослі ,повинні не тільки ознайомлювати учнів з різноманітним світом професій,а й навчити цінувати працю,розвинути прагнення до трудової діяльності,бажання працювати сумлінно,зорієнтувати на подальший вибір професії для себе.Адже чим раніше у школяра буде сформовано певне уявлення про різноманітні професії,тим грунтовнішим, якіснішим буде його майбутній вибір.







На базі Бабченського НВК  Українським Іститутом Соціальних Досліджень імені Олександра Яременка проведено анонімне міжнародне дослідження "Здоров'я та поведінкові орієнтації учнівської молоді"

У дослідженні брали участь учні 5-9 класів 














2018-2019 н.р
Адаптація 1 -5 та 10 кл.
Адаптація  процес пристосування до нових умов чи вимог середовища,результатом якої має бути пристосування,що є показником життєвої компетентності індивіда.
У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи,кожен із них має свою специфіку,свої проблеми,що потребують особливої уваги педагогів,батьків та психологічної служби навчального закладу.Один із цих етапів навчання першокласників,перехід учнів з початкової школи в середню та з середньої у старшу.
Методика "Дерево Лампен" та визначення навчальної мотивації за Гінзбургом.




Анкетування для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації Н.Г.Лусканової


Шкала самооцінки С.Спілберга та опитувальник А.В.Фурмана
Граючись розвиваємось







Здоров'я -це найвище благо, дароване людині природою.Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим.Тільки здорова,всебічно розвинута,освічена людина здатна бути справжнім творцем власної долі і долі своєї країни.
Тренінг 
" Я буду здоровим"
Мета: З'ясувати сутність поняття здоров'я та здоровий спосіб життя. Поглиби знання , вміння і навички про здоровий спосіб життя підлітків




Ми за здоровий спосіб життя






Проведено ряд анонімного анкетування"Обераємо здоровий спосіб життя"
Метою якого було отримати інформацію про компетентність учнів ,щодо,здорового способу життя.











Якщо прагнети мати рівноправні стосунки  з батьками ,друзями ,колегами, виповинні пам'ятати золоте правило моральності:"Стався до інших так ,як ти хочеш щоб ставилися до тебе"
Тренінг з учнями 10-го Кл.
"Налагоджуємо рівноправні стосунки"
Мета:дізнатися принципи рівноправних стосунків.






Тренінг"Ефективне спілкування"
Мета: навчитися розпізнавати ознаки пасивної, агресивної і впевненої поведінки





Тренінг "Спілкуватися так легко"
Мета: Тренуємося навички рівноправного спілкування





Я частинка нашого класу
Мета :створення позитивної атмосфери в класному колективі.







Тренінг" Я п'ятикласник"
Мета :створення позитивної атмосфери ,безпеки та настрою на заняттях.Сприяти усвідомленню учнями позиції школяра.
Учні 5-их класів






Тренінг "Плюси і мінуси 5-го класу"
Мета: сприяти усвідомленню учнями позиції школяра.Поглибити толерантне ставлення один до одного.


Тренінг "Здоров'я - безцінний дар"
Мети: З'ясувати сутність поняття здоров'я. Поглибити знання, вміння і навички про здоровий спосіб життя.



Тренінг "Я обираю здоровий спосіб життя"
Мета:Навчити учнів правильному фізичному розвиткові і зміцненню здоров'я. Засвоїти правила загартовування.
Учні 7 класу



Тренінг " Я і Моє здоров'я"
Мета: формування відповідальної позиції щодо здоров'я на основі позитивних перспективних мотивів,розширити знання про негативний вплив шкідливих звичок.








Тренінг "Поговоримо про дружбу"
Мета: Розкрити поняття " Дружба" . Розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один одного.











Тренінг "Вираження почуттів"
Мета: Ознайомитися зі словами ,які позначають відповідні почуття.Розуміти і цінувати сферу людських почуттів . Навчитися співчувати іншим . 
Учні 5-тих класів.




Проведення тижня толерантності.
Виховуємо толерантне ставлення один до одного.
Вчимося емпатії та симпатії
 Тема :Вчимося  робити добро
Мета: збагатити знання дітей  про добро.Розвивати в дітей повагу до себе та інших.




Тема: Радість.Добро.Дружба.
Мета: розвивати в учнів позитивні риси характеру та прагнення до хороших вчинків,вчити дітей бути добрими та допомагати один одному.


 Тема :Будьмо толерантними.
Мета:сформувати в учнів чітке уявлення про толерантність.
Розвивати навички спілкування з іншими людьми.






1-А Тренінг "Краплинка доброти"
Мета:збагатити знання дітей про добро.
Розвивати в дітей відчуття поваги до себе і до інших.







 1-Б Тренінг "Роби добро і добре тобі буде"
Мета: розширити знання про добро,розвивати навички спілкування з однолітками.


Психологічною службою Бабченського НВК було проведено акцію "16- днів проти насильства"

Проблеми починають вирішуватися тільки тоді, коли ми перестаємо мовчати і починаємо обговорювати їх разом.Виявляється ,що нажаль у житті існує багато дій,які можна назвати насильницькими.Не всі про це знають, тому можливо багато підлітків піддаються насильству,але не всі усвідомлюють це .

Тема :насильство його види.Як його уникнути?
Мета:надати учасникам інформацію про насилля та формувати навички проти дії насильству
 Тема :Протидія домаганням і насиллю.
Мета : Вчимося розпізнавати небезпечні ситуації ,обговорити як поводитися у ситуаціях тиску і загрози насилля,ознайомитися з рекомендаціями як допомогти жертві насилля.






1-ше грудня всесвітній день боротьби зі СНІДом
Тема: СНІД-не залишаймось байдужими.

Мета: збагатити знання про ВІЛ,СНІД історію їх виникнення,шляхи передачі та засоби запобігання інфікування.Формувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих.






Тема:СНІД-людство під знаком біди.

Мета: навчитися аналізувати шляхи й умови інфікування ВІЛ,з'ясувати ситуації ,в яких ВІЛ не передається.Дізнатись як уникнути зараженню ВІЛ.























































Немає коментарів:

Дописати коментар